Malatya Web Tasarım - SEO - E-Ticaret - Oyos Yazılım

2020 Yılı 6 Aylık E-ticaret Verileri

2020 Yılı 6 Aylık E-ticaret Verileri

Günümüzde internetin giderek daha yaygın bir hal alması firma ve işletmelerin bu alandaki potansiyel müşteriler ile ilgilenmesine yol açmıştır. Her geçen gün artan internet kullanıcıları e-ticaretin de önemli bir boyuta gelmesine olanak tanımaktadır. 2020 Yılı 6 aylık e-ticaret verileri göz önünde bulundurulduğunda e-ticaret hayatın her alanında sürdürülebilir bir hal almıştır. Firma ya da işletmeler, faaliyetlerini sanal ortamda da sürdürebilmek için birçok seçeneği kullanmaktadır. Bu noktada çok fazla alternatifin bulunması ve e-ticaretin sağladığı olumlu etkiler tercih edilmesinde büyük bir rol oynamaktadır. Bu olumlu etkilerin yanında e-ticaretin sağladığı avantajlar 2020 Yılı 6 aylık e-ticaret verileri için hızlı bir artışa sebep olmaktadır.

E-Ticaret Neden Tercih Ediliyor?

2020 Yılı 6 aylık e-ticaret verileri dikkate alındığında tercih edilme oranlarının sürekli bir artış gösterdiği gözlemlenmektedir. Bu artışın en büyük sebebi ise sanal ortamın getirdiği avantajlardır. E-ticaret şu sebeplerden artış göstermektedir;

  • İnternet kullanıcılarının sürekli artması, firma ve işletmeler için potansiyel müşteri kitlesini arttırmaktadır.
  • Ürünler ya da hizmetler hızlı bir şekilde binlerce kullanıcıya ulaştırılmaktadır.
  • Uygun fiyatlı reklam avantajları bulunmaktadır.
  • Geliştirilen sistemler sayesinde sipariş, ürün ve kargo takipleri son derece kolay bir hal almıştır.
  • Faturalandırma gibi işlemler sanal ortamlarda çok hızlı bir şekilde gerçekleşmektedir.
  • Tasarlanan web siteleri ürün ya da hizmetlerin daha kolay tanıtılabilir yapıya sahip olmasına imkan tanımaktadır.
  • Gelişmiş teknolojik imkanlar işletmelerin daha profesyonel bir yapıda faaliyet göstermesini sağlamaktadır.
  • E-ticaret ile işletmeler sadece yerel bazda değil ulusal çapta ürün ya da hizmet satışı yapma fırsatı bulmaktadır.

Tüm bu etmenler 2020 Yılı 6 aylık e-ticaret verileri için hızlı artışların görülmesinde etkin bir rol oynamaktadır.

6 Aylık Veriler

2020 Yılı 6 aylık e-ticaret verileri kapsamında Türkiye’nin toplam e-ticaret hacminin 91,7 milyar TL olduğunu açıkladı. Türkiye’nin ilk altı aylık e-ticaret verilerine bakıldığı zaman son derece dikkat çekici bilgiler yer almaktadır. İlk altı aylık verilere göre toplam e-ticaret hacmi 91,7 milyar TL olurken bunun 91 milyar TL’sini yurt içinde yapılan harcamalar oluşturmaktadır. Bununla birlikte Türkiye’nin diğer ülkelerden alım verisi 4,5 milyar TL, diğer ülkelerin Türkiye’den alım verisi ilse 3,7 milyar TL olarak açıklandı. 2020 yılının e-ticaret verilerine bakıldığı zaman geçen yılın altı aylık verilerine göre yüzde almış dörtlük bir oranda artış gözlemlenmiştir. Oyoz yazılım ile artan 2020 Yılı 6 aylık e-ticaret verileri arasında dileyen herkes kendi işletmesine bir pay bulabilmektedir.